Regn

Datum: 2012-09-26 | Tid: 21:43:00 | Allmänt | 0 Kommentarer

Åter igen regn. Regnade förra onsdagen också. Inte ok alltså. Hade Flame idag så la först all tid på henne. Tose fick komma in och stå på lite torrt underlag en stund medans jag tog med eldflamman ner till ridbanan i repsätte med stickent. Det var såå stor skillnad på henne idag sen senaste vi tränat från marken. Mycket lugnare och tryggare med mig. Känt att hon vart lite osäker och inte helt hundra med mig eftersom vi inte känner varann så mycket men idag var hon var mycket mer avslappnad i både kroppen och i psyket vilket var jättekul. 
 
Började lite i skritt i båda varven som övergick till inkallningar vilket hon snappat upp riktigt bra. Övergick även till trav där och fint kom in till mig när jag kallade inte henne. Avslutade med lite galopp i både varven. Duktig flicka! 
Flame
Sedan var det vitens tur att också bli lite longerad på ridbanan. Hade då börjat regna igen men inte jättemycket så valde att gå ut ändå i mörkret ändå. Tose är väldigt bekväm av sig men han fick jobba på i alla gångarter idag faktiskt. Fick mana på honom ibland, speciellt i ett av varven i galoppen som han inte klarade att hålla igång. Han svåra sida helt enkelt. Blev en ond cirkelt runt oss där ett tag då han blev rädd av stringen av sticken som åkte runt benet på honom. Han blev ordentligt sur och fick lite attityd ett tag men så kan det va. Jag var sur alla redan när jag kom till stallet men försökte hålla humöret uppe ändå. Kunde bero på det också. 
Jag och Tose i sommras.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Webadress:

Kommentar:

Trackback