Söndag

Datum: 2012-10-07 | Tid: 18:29:00 | Allmänt | 0 Kommentarer

 
 
Flame idag. 
Dagens aktivering med Flame fick bli på banan uppe från ryggen. Som vanligt väldigt pigg och framåt. Tog ett tag innan hon började slappna av i huvud och hals. Tror det är en liten islänning i henne innerst inne för töltinslag kan hon. Haha. Tränade inte på något speciellt utan red mest runt och strävade efter ett avslappnat ekipage. Red över ett par bommar för att få henne att tänka på lite annat vilket gick jättebra. Helt okej pass. Jag har vart jättetrött hela dagen men tålamodet fanns absolut där. Hon är raka motsattsen mot Tose. Tror det är bra för mig att få lite motivation genom Flame även fast det är lite jobbigare och tar mer tid att sköta två hästar på samma dag :). 
 
 
Dagens Tose.
Blev lite tömkörning/longering i korallen i alla gångarter för Tose. Ingen jättebjudning men han fick hålla igång i galopp några varv. Ordet slowmotion vet han hur man lever upp till i alla fall. Kände ingen bra känsla. Formen hittade han bra. Låg i traven och försökte i galoppen, dock lite högre och kortare form där. Efter en stund när han fått röra på sig tog jag av träns och linor och skulle se hur han var löst. Trodde han skulle ställa sig i mitten och  göra ingenting. Istället så bjöd han på både trav och galopp av ytterst litet driv från mig så avslutade snabbt när det gick bra. Problemet vid longering löst är dock att han ska gå snett bakom mig och inte bredvid vid bogen. Men, men. 
 
Nu ska jag plugga resten av denna tråkiga kväll. Ringde i vilket fall massören innan så blir nog en tid på torsdag eller fredag. Längtar! 
 

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Webadress:

Kommentar:

Trackback