Skillnadsbilder - Ridstilsmässigt

Datum: 2012-10-07 | Tid: 18:54:00 | Allmänt | 4 Kommentarer

Skrev att jag skulle visa er lite skillnadsbilder vilket är svårt. Bilderna till vänster är från 2011 och dem till vänster från 2012 där det skiljer sig cirka 2-3 månader i mellan varandra. Innan ni dömmer tycker jag ni ska läsa vidare. 
 
Tose var i mycket bättre form förra året när jag red engelskt. Även fast han inte är i samma form nu eller har vart så känns det mycket bättre att rida western. Självkänslan är mycket bättre vilket jag tycker är viktigare än hur han ser ut i kroppen. Den största anledningen till att jag ville skola om honom var för att han hade noll framåtbjudning vid ridningen samtidigt som jag med tiden blev allt mer intresserad av western. Framåtbjudningen har vi fortfarande lite problem med som ni vet men den jobbar vi på varje dag.
 
Men vad tycker ni. Passar han bäst som engelskponny eller westernponny? Vilket är snyggast utseendemässigt i utrusting? För övrigt älskar jag hans färg och tagel på bilden längst ner till vänster. 

Kommentarer
Postat av: fia

Han är sjuuukt snygg på 2012 bilderna, ser ut att ha en ärligare form. Ni är ett stiligt westernekipage!

Svar: Tycker du det :D? Glad jag bliiiir :D. TACK. Kan inte tro att du skrev det sista. HAHA.
Wilma None

2012-10-07 @ 20:14:28
Postat av: Josephine Sjögren

Otroligt snyggt! Tycker att han passar bättre som westernhäst, iaf vad man ser på bilderna :) Tose ser ju riktig snygg han med! :)

Westernutrustning är så fint! Sprec alla enöras träns osv, så snyggt!

Svar: Wiiie :D. Vad bra!
Ja, eller hur :D. Synd att jag inte äger något. Blingat är också snyggt :D.
Wilma None

2012-10-08 @ 07:22:19
URL: http://www.dressyrkompis.blogg.se
Postat av: Lisa Axelsson

Jag tycker att han ser ut att bära upp sig mycket bättre på de nya bilderna! :D
Ni är jättefina Wilmis!

Svar: Så bra :D.
Wilma None

2012-10-08 @ 20:49:53
URL: http://lisaaxelssoon.blogg.se/
Postat av: Sanna

Han verkar få in och använda baken bättre på w-bilderna, dock skulle han nog behöva få ner huvudet mer för att få upp ryggen och arbeta ordentligt med den. I vilket fall så ser han mycket mer avslappad och behaglig ut på w-bilderna. Helt klart snyggast som w-häst!

Svar: Håller med! Han rids lägre än på bilderna och har skrivit att jag önskat ha honom i lägre form på bilden längst upp till höger :). Jag håller med om det också :D. Tack för din kommentar!
Wilma None

2012-10-12 @ 06:45:01
URL: http://westernkid.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Webadress:

Kommentar:

Trackback