Dagens motion

Datum: 2012-10-06 | Tid: 15:49:15 | Allmänt | 0 Kommentarer

 
Dagens Tose
 Tose har vilat i två dagar på grund av tidsbrist men det kan behövas det också. Idag blev det lite hårdträning istället. Kände för att hoppa så varför inte? Det är bara det är det är så sjukt svårt att rida en häst utan någon framåtbjudning. Lite därför jag också vill ha massör till honom och se om det skulle finnas någon anledning till att han är så "seg" i ridningen vilket gör att han känns omotiverad. Men försökte driva på honom honom och efter en stund fick han upp tempot lite. Traven gick mycket bättre. Mycket bättre flow och låg i formen. Men när man kommer till galoppen säger det stopp. Fick ingen bra känsla då det känns fel att jag ska behöva driva honom framåt till gångarter. Bjudningen ska bara finnas där tycker jag. Hoppas vi hittar dit någon gång. 
 
Istället kände jag för att ha lite kul så hängde med Amanda ut i skogen och herregud vilken pigg ponny man har. Han var lite spänd och på tårna idag och visade båda att han var travhäst och galoppör. Yepp! Tose leverar. Lite föör pigg i mellanåt. Men kul hade han!. 
 

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Webadress:

Kommentar:

Trackback