Wild Mustang

Datum: 2012-05-30 | Tid: 20:33:15 | Allmänt | 2 Kommentarer

Idag så tränade jag tillsammans med Tose på ridbanan med Agnes och Frankie. Tose var inte alls ömfotad så det va kalasbra :D. Tanken var att bara utmana oss själva och se hur dem reagerade att träna tillsammans och måste jag säga att det gick riktigt bra. Varierade att ha Tose lös och sedan Frankie och dem båda var fokuserade på oss trots att en häst stod lös och gick runt.
Tose fick gå iväg när vi tränade F men sedan kom han tillbaka. Han spände upp sig några gånger till skallerorm. Han hals blir som en orm. Sjukt maffig. haha!
Träningen med Tose blev inte sådär jätteskrävande. Tose fick mest gå runt och trosa omkring, men blev lite trickade också.

Träningen med F gick jättebra från min syn. Väldigt mycket energi men jag tror dem båda kommer utvecklas snabbt då det såg riktigt bra ut idag löst. F följer jättebra och stannar lugnt kvar på volten även fast han hittar på bus. Dem har också kommet en bit inom trickträningen så nu gäller det att trimma ett av dem åt gången så dem om ett tag sitter.

Efter att Agnes åkt då hon fick bråttom så hoppade jag Tose lite i halsringen på banan med sadeln. Han var såå duktig! Skuttade över en studs på tre hinder på cirka 60 cm sedan ett räcke på medelinjen på 70 cm. Blev mest lite bus och inget krävande där heller. Haha han hoppar lite galet. Ingen stilhoppning inte ;). Men huvudsaken var att det var roligt :D.
Tos efter träningen.
Sedan blev det liggträning. Gick jättebra, hoppas det sitter snart :).

Kommentarer
Postat av: alva

Hej, jag har just nu en tävling på min blogg! Man kan vinna en stor länkning i 10 inlägg, hoppas du vill va med!!

http://hastalva.blogg.se/2012/may/nu-kor-vi-tavlingen.html

2012-05-31 @ 16:35:35
URL: http://hastalva.blogg.se/
Postat av: Stina

kan inte du typ göra ett inlägg på hur du tränar på att han ska ligga? typ steg 1, 2, 3.. osv. Typ om du har lust?

skulle jag uppskatta :D

2012-05-31 @ 20:02:33
URL: http://stinameyer.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Webadress:

Kommentar:

Trackback