Trött

Datum: 2012-05-28 | Tid: 20:36:23 | Allmänt | 0 Kommentarer

Hej alla goa läsare!
Jag är så sjukt trött. För det första kunde jag inte sova så har inte alls fått mycket sömn. Sedan hade vi idrott i två och en halv timme då jag sprang hela tiden och spelade fotboll. Som tur var blev det inga problem med foten i mina löparskor. Sen har jag träningsverk i både armar och ben sen jag red med Agnes ;). Haha vad jag klagar! Att ni orkar stå ut med mig.

Orkade mig i vilket fall upp till stallet, gäspande.. Fräsht.
Tose vilade igår så ville helst att han skulle röra lite på sig idag så jag tog på repet och gick bort till korallen med sticken. Longerade lite i båda varven i repet, lite kravslöst jogg bara. Sedan tog jag av och jobbade lite löst. Han var riktigt fin stundtals. Höll galoppen så himla bra och hade ett lagom avstånd från mig. Inte alls att han gick på mig så vi snubblade på varandra.

Sedan mötte jag Agnes som stannade och kollade lite, då gick det dock mindre bra. Tose tappade motivationen men höll igång lite ändå. Var väldigt på och skulle vara överallt. Bakom, på mig eller framför. Haha givetvis ska det gå mindre bra när någon kollar ;). Tränaträna!

Men han var grym när jag skickade honom åt olika håll fram och tillbaka. Duktig ponny!
Sist men inte minst fick han kolla läget vid vägbron när det körde massa kanoter vid ån. Dom var lite läskiga men det var nyttigt för honom.

Något jag måste börja tänka på att avsluta pass när det går riktigt bra. Egentligen kunde denna kravlösa stund bli tio minuter istället för en halvtimma. Men det lär jag mig av!

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Webadress:

Kommentar:

Trackback