Så mycket bättre

Datum: 2012-06-29 | Tid: 23:11:15 | Allmänt | 0 Kommentarer

  
 
Gud så mycket bättre. Började med att ta en liten rykt löst i stallgången. Lyssnade på rxfm från mobilappen och myste lite. Så fin är han! Sedan skar jag upp lite morötter och gick ut i hagen (innan hans hage) och tränade lite där. Löst. Testade flytta undan för tryck vilket gick bra. Krävde inte alls mycket av honom. Struntade i longeringen då det inte funkade alls. Han bjöd självmant på lite galoppfattningar och bus trots ytterst små signaler av kroppspråket. Massa beröm. Bugade nästan själv (på gräs) och stegrade enormt. Sjukt! Kändes skitbra så var riktigt glad. 
 
Sedan tog jag på lite utrustning och gav mig bort till ängarna och red där. Klättrade ett varv i backarna både på ditvägen och hem. Måste säga att det blivit stoor skillnad på honom även fast det inte känns så. Men tänker jag efter så kunde han får några veckor sen inte hålla igång i galopp, och idag så gick han med sänkt huvud med ytterst lite kontakt i handen. Fortfarande lite problem med att gå rakt utan att slingra sig men det kommer. Han var lite stretig i munnen imellanåt då han inte ville dra sig hemåt men då var det bara att ta tillbaka honom. Var sinnesjukt mycket flugor ute idag. Sånna som inte flyttar på sig om man blåser sig i ansiktet. Fyblä! Svamlade om dem så travade iväg från dem. Juste det ja. Jag red med westernsporrar idag för första gången. Köpte ett par på mässan i HC. Ville testa hur det kändes men dem är lite små så ska kolla med Elsa vad hon tycker annars ska jag sälja dem. Jag vill inte att dem ska nudda honom i sidorna om man har normalt skänkelläge och det är väldigt svårt att avgöra det uppe från ryggen. 
 
Tycker Tose jobbade på riktigt bra trots omständigheterna med insekterna. Blev mycket galopparbete på volt som sedan övergick i trav och sedan galopp igen. Övergångar.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Webadress:

Kommentar:

Trackback