Igår

Datum: 2012-07-27 | Tid: 13:14:22 | Allmänt | 0 Kommentarer

Hejsan hoppsan!
Igår så testade jag w-sadeln på Tose igen. (Håller på att maila med börjes för att åtgärda problemet). Sadelgjorden funkade inte trost att jag spänt den på ett annat sätt. Den ska spännas som en slips skrev dem. Jaha men hur ska en slips sitta då? Aja, det ska väl gå att lösa så småningom. 
 
I vilket fall så red jag ut på stånget och sadeln i skogen. Började ganska snabbt med lite galopp i uppförsbacke då Tose var seg framåt, mest för att han skulle komma igång. Redan då började gjorden sabba uteritten. Den lossnade helt på ena sidan, orkar inte..
Skrittade runt lite i åttor på ängen då han blev pigg. Vände sedan hemåt när han lugnat ner sig och gått ner i normal skritt. På hemvägen så tränade vi lite ställning åt båda båda hållen. Han var lite stretig i munnen då jag fick ta tillbaka honom när han ville dra. Men det gick hyfsat. Lite stel fast mest tror jag han blir lite sur när han inte får som han vill som gör att han försöker undslippa arbete. 
 
Efter ridpasset fick han stå inne i boxen lite medans jag tog inte Flame och borstade av henne. Smörjde in med lite salva och sprayade medel. Sedan blev det en kort promenad och sedan ut i hagen på grund av tappsko och övriga lösa skor. Sedan fick Tose gå ut ut i hagen där vi tränade på ligg i sandgropen. Han la sig duktigt flera gånger och för första gången la han sig på sidan :'D. Han har gjort det en gång tidigare men med hjälp av godis. Idag gjorde han det av egen vilja. Han låg kvar länge på marken utan belöning av godis utan av kli. La sig på sidan tre gånger men endast några sekunder då han var lite osäker. Men sååå stolt över honom :D. 
Fina Tose. Vill att sadlen ska fungera NU för den är sååå skön.
 

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Webadress:

Kommentar:

Trackback