Dagens träning

Datum: 2012-07-29 | Tid: 21:44:59 | Allmänt | 3 Kommentarer

Tose fick stå inne en timma medans jag red Gino, och sedan tog jag ut honom till en nyskördad åker efter en kort rykt. Fick bli med arbetsrepet, klickern (belöning också givetvis) och sticken idag. Började träningen med lite longering. Krävde till en början lite för mycket av honom då han tappade framåtbjudningen helt. Tränade då lite på igångsättningar vid varje gångart. Gjorde han en bra galoppfattning så bytte jag varv och testade sedan i andra. Det gick bra. Tråkade inte ut honom med longering så nöjde mig efter en stund. Sedan så trickade vi lite vilket han fixade klockrent. Inga problem där inte. Sist men inte minst så raceade vi runt lite. Det var skojs :D. 
 
Sedan kom Elsa och då bestämde jag mig för att rida ut med henne. Blev med w-sadeln faktiskt. Hon lyckades spänna gjorden så den fungerade. Skönt! Red på hackamoret idag. Eller ja, som jag brukar göra i skogen. Tose var pigg. Lite för pigg, och stark dessutom. Lite för springig för att kunna hitta en avslappnad form. Röra på sig fick han i vilket fall. Det behövs ;). 

Kommentarer
Postat av: sveriges största hästblogg

Hej vi har en sveriges största hästblogg tävling där alla är välkomna att delta i olika kategorier. Vi tycker att du ska gå in och kika på vår hemsida för att se om det är något för dig. I samarbete med stockholm international horse show.

2012-07-30 @ 21:26:22
URL: http://sverigesstorstahastblogg.se
Postat av: ♥Fanny♥

super söta! :)

Svar: Det är han :)
Wilma None

2012-08-01 @ 21:26:24
URL: http://fannygrans.blogg.se
Postat av: Johanna

Åhh så fina bilder du visar i din blogg! :)

Svar: Blir jätteglad av att läsa detta :D.
Wilma None

2012-08-05 @ 02:48:43
URL: http://www.myownhome.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Webadress:

Kommentar:

Trackback