Dagens träning

Datum: 2012-08-21 | Tid: 21:38:49 | Allmänt | 1 Kommentarer

Har vart ute och fotat lite självporträtt idag en stor del av dagen. Laddar upp lite inför andra året på medialinjen nu som börjar imorgon. Men framåt kvällen cyklade jag upp till stallet. Skönt att det blev så sent trots allt. Var så himla varmt idag. Varför nu liksom och inte tidigare? 
 
Jag tog i vilket fall med mig grimman och pinnade ner till hagen. Satte mig ner och chillade lite tills första dinosaurien kom fram och skulle hälsa och bli kliad. Sen kom andra dinosaurien och sist (och minst, hehe) kom lille viten och skulle bli kliad och sedan frusta mig i ansiktet. Tack <3. 
 
Plockade sedan med honom in och ryktade och sprayade flugmedel, satte på huva och gick sedan tillbaka ner i hagen och tränade där löst. Hade inte ens en liten pekpinne idag vilket var nyttigt. Blev ingen trickträning idag då jag inte behöver jobba och traggla på det tills showen. Dem trick jag tänkt visa sitter, sen är det klart jag måste repetera dem innan det börjar bli dags men nu får dem troligtvis vila några dagar om jag inte väljer att träna in några nya trick som jag har på g. Fokus låg i att träna longeringen/rakspåren idag. Tose var till en början seg och tjurig. Skulle absolut inte trava i ett av varven och var mer bakåt än framåt, skulle beta istället osv så lät honom beta och gick till dem andra hästarna en stund. När jag sedan kom tillbaks var mycket roligare att arbeta med. Han blev lite piggare av att dem andra hästarna kom och skulle ta min uppmarksamhet så han ansträngde sig tills sitt yttersta. Galoppera dem luftigaste sprången som gick. Haha så söt är han. Men det roligaste var att han fick upp sån energi att jag kunde skicka ut honom dit jag pekade och sedan få honom från skritt till galopp osv. Nöjde mig bara med några steg så mycket han ansträngde sig. Jättestolt över honom. Kändes riktigt bra!
Haha smile to the camera ;).

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh, massa härligt att det gick så bra ju :'D

Svar: Ja, verkligen :'D. Saknat den energin!
Wilma None

2012-08-21 @ 23:42:10

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Webadress:

Kommentar:

Trackback