Dagen

Datum: 2012-08-22 | Tid: 22:22:35 | Allmänt | 0 Kommentarer

Nu är skolan igång igen. Otroligt underbart att första veckan ska vara "rolig" utan större krav och skolarbete utan ska mest bestå av lek för att lära känna dem nya ettorna på skolan. Vet ni vad vi gör första skoldagen? Sitta näst intill hela dagen och lära oss hur man gör dokument och presentationer i Open office. Hallå liksom?  Sjukt tråkigt och jag höll på att somna av huvudverk och trötthet ett tag då jag bara sov en timma inatt..Slut på klagomål ;D.
 
När jag kom hem så gödsla jag i mig massa mat så jag fick jätte ont i magen. Haha ännu mer klagomål. Detta är inte bra alltså. Men efter en stund åkte jag upp till stallet och tog in T. Han hade då inte glömt bort vad vi tränat på igår då jag improviserade lite ner till grinden. Galopp ner för backersslänten och galopp på volt. Duktig ponny!
 
Sedan fixade jag ordning honom och satte på lite utrustning och begav mig ner till banan. Red bara runt lite. Gjorde lite volter och byten osv. Inget märkvärdigt. Försökte hitta bjudningen i galoppen vilket aldrig kom. Men vi är på gång. Han orkar inte riktigt runda upp galoppen på volt och hålla igång aktiviteten i bakpartiet. Men klart bättre än vad det var innan då han bara kunde galoppera på långa tyglar runt hela fyrkanten. (Rider fortfarande på långa men kan samla upp honom utan att korta tyglarna.) Han har hittat formen riktigt fint i traven som han bibehåller bra så det är kul. Efter en stund började det regna så då skynade vi oss tillbaka. Nöjd trots att han var något seg i galoppen. Men han försöker även fast han är lite lat av sig och tycker det är jobbigt ibland.
 
För övrigt har jag fått tillbaka min skoldator nu vilket är otroligt skönt. Slipper använda syrrans. Dock har jag inga bilder då dem ligger på serven. Så känner att kameran måste användas flitigt nu. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Webadress:

Kommentar:

Trackback