Bad news

Datum: 2012-08-17 | Tid: 23:20:12 | Allmänt | 1 Kommentarer

Blev tyvärr ingen photoshoot med hästarna idag då Lunne inte orkade. Haha, Tråkigt men så kan det va ;). Ärligt talat var jag också lite seg men så pepp på att fota och även att bli fotad. Men istället så red vi ut en sväng i skogen på gräsmopparna. Red faktiskt på stånget i skogen vilket är ytterst ovanligt men kändes så bra sist (även fast jag red själv). Till en början fick han gå i valfri form för att komma igång lite och sedan jobbade vi lite på hemvägen och aktiverade dem med galoppfattningar från skritt. Han blev då lite stretig när jag fick hålla tillbaka honom när han inte lyssnade till mina kommandon men efter några abryt från galopp så klickade det att "heey" (samt krama med benen) innebärde att gå ner i trav. I övrigt så skötte han sig bra. Sökte sig neråt dem stunderna när han lyssnade och inte stretade emot. Så fin är han. Kunde egentligen bara blivit en mysdag. Kände bara för att stå och hänga i boxen och chilla. Haha! Men motion sitter nästan aldrig fel. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag saknar helt kunskaper om western. Ska pannbanden vara så stora där, och i så fall av vilken anledning? Alltså ingen kritik, även om det skulle vara för stort så skadar det knappast hästen, jag är bara nyfiken på att lära mig mer!
Du tar förresten otroligt fina bilder!

Svar: Tycker du det ser stort ut :0? Det är stort i verkligheten (lite för stort då) men tyckte faktiskt inte det syntes på bilden men visst ser man olika ;).
Jag tror för övrigt inte att det spelar någon större roll. Hans pannband är lite stort men ser inte det som en jobbig detalj eller något som stör honom :).

Tusen tack, alltid kul att höra :').
Wilma None

2012-08-18 @ 09:05:51

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Webadress:

Kommentar:

Trackback