Träning

Datum: 2012-04-29 | Tid: 00:31:51 | Allmänt | 1 Kommentarer

Blir en sen uppdatering idag eftersom jag faktiskt för en gång skull kollade på tv, eller ja, en långfilm på 4:an + att min syster lånade min dator. Filmen var iaf bra förutom all onödig reklam :].

Idag så blev det en ryktstund i stallgången, eller ja det blir det näst intill alltid ;). Men vi tränade och upprepade lite olika saker i stallet idag, så som stanna och backa. Trickade även lite i stallgången och körde ett test med honom som gick till så att jag bad honom stanna, och så gick jag runt i hela stallet och när jag kom tillbaka skulle han stå kvar på samma ställe utan att flytta sig. Funkade riktigt bra (beröm).

Efter det tog jag på benskydd för en gångs skull tillsammans med longerlina och sticken och gav oss bort till en åker där vi tränade lite från marken. Mitt repsätt är utlånat till Agnes så fick använda mig av lina idag vilket är väldigt ovant, den är liksom hur lång som helst att jag trasslar in mig i den x).

Tose var mycket piggare idag, dock väldigt okoncentrerad då två av hästarna i stallet bytt hage till en längre bort så han var tvungen att checka läget hur dem hade det ;).
Annars mycket fräschare, något spänd och hängde inte med i varvbyten men hade inte problem för att röra på sig. Att variera omgivning tror jag är jättebra!
Slipade lite på buga, spanska skritten och stegra. Blir nästan lite skraj hur högt han kan stegra, men tror ändå att han har bra kontroll över sin kropp så behöver nog inte ora mig. Om han skulle sätta dem stegrorna uppifrån skulle va ballt :D. Haha, han stegrar med benen rakt ut ibland (se bild). Så sött ^^.
Tränade mycket på kommandot för stanna. Hade honom på lång lina sedan kallade jag in honom, halvägs fick han stanna och sedan fortsätta till mig. Riktigt lyhörd och duktig på den saken. Hoppas det håller sig!
Sist men inte minst blev det lite roliga lydnadsövningar i stallet :).
Nöjd matte!

Kommentarer
Postat av: emma

hur lärde du honom att stanna? har du typ sagt woah i ett års tid samtidigt som du har dragit i tyglarna eller hur har du annars gjort? :) (svara gärna på min blogg så att jag ser att ddu har svarat :P)

Svar: Nej, jag har börjat från marken och lära att han ska stanna när jag säger "woah" :)
Wilma None

2012-09-24 @ 15:37:32
URL: http://www.foto.devote.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Webadress:

Kommentar:

Trackback