Galopp

Datum: 2012-04-29 | Tid: 22:26:25 | Allmänt | 1 Kommentarer

Idag red jag ut en runda i skogen vid åttatiden. Så himla underbart att det fortfarande är ljust ute vid den tiden. Tose fick på sig all utrustning idag, sadel, träns (hacket), skydd och boots fram.
Körde lite jockeyträning idag som jag kallar det ;). Det går till så att man höjer upp stiglädrerna så högt det går och så står man upp i lätt sist och galopperar. Väldigt härligt är det. Jag gillar fart och hade mer än gärna testat att rida en riktigt galopphäst någon gång. Vilken känsla!

Tose var till en början lite seg en efter ett tag så piggnade han till. Vi varierade med skritt och galopp och på sandvägen hem så sköt vi iväg och gav allt. Så jäkla underbart!
Minst sagt en svettig Tos som leddes hem av en skavd wilma (benen) eftersom jag hade jeans. Mindre kul!
Men annars var det superroligt! Den vita springaren leverar ;).
Några veckor sedan

Kommentarer
Postat av: Paulina

Åååh härligt! Galopp <3

2012-04-29 @ 23:31:01
URL: http://playlovelearn.blogspot.com

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Webadress:

Kommentar:

Trackback