Favorit

Datum: 2012-04-28 | Tid: 14:35:15 | Foton | 1 Kommentarer

Foto: Elin :).

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej! :)

Jag följde dig och Tose redan på horseheaven och har fortsatt följa er nu. Blir så sjukt inspirerad av att höra eran resa och framsteg.

När jag började läsa bloggen hade jag precis börjat jobba lite mer NH med min ponny men hade inte riktigt våga släppa kontrollen och ta steget att släppa henne lös och även rida henne utan träns: även om jag ville. Till slut började jag jobba henne mer på marken (tack vare att jag läste så mycket om det) och Join up:ade. Det var en sjukt cool känsla att hon följde mig och vårt band växte mer och mer. Efter lite mer tid vågade jag sitta upp och träna på att rida utan tyglar. Nu kan jag rida henne i halsring ute och hon lyssnar. Jag vågade släppa kontrolllen. Jag litar på henne till 100 och hon litar på mig. All annan "vanlig" ridning funkar så mycket bättre också!

Thilly är mitt allt och vårt förhållande blir bättre varje dag, hon är så mycket mer än bara min tävlingsponny. Vi kombinerar dressyr, terrängträningar och hopptävlingar med NH och uteritter.

Jag ville bara dela med mig av min historia eftersom du och Tose inspirerar oss läsare, att faktiskt våga saker vi inte hade gjort annars. Och det menar jag verkligen!!:)

Keep up the good work, jag kommer fortsätta läsa så länge du skriver. :)

2012-04-28 @ 20:15:24
URL: http://naturflickan.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Webadress:

Kommentar:

Trackback