Badat med Tos

Datum: 2012-05-26 | Tid: 23:09:56 | Allmänt | 1 Kommentarer

Idag så var det planerat att rida med Agnes och bada på ett ställde vid hennes stuga. Jättekul då den andra sjön vi ridet vid är en bra bit bort. Agnes mötte upp mig utanför stallet vid lite över halvsju, barbacka så jag plockade av sadeln jag med. Faller för grupptrycket you know ;).

Vi red i kapp hennes kompisar som skulle med som var tre stycken med väldigt pigga hästar. På ditvägen för att möta dem tävlade jag och Agnes lite mot varandra. Frankie var faktiskt snabbast men vinnarskalle som man har racade vi förbi dem ;). Shit vad det gick undan. Barbacka också. Fick knappt stopp på honom utan det var dom andra som vi mötte som stannade honom. (inte bokstavligt talat utan för att dom stod ivägen) Jag orkar verkligen inte hålla honom då han är stark så in i. Helt sjukt! Men det gick bra, barbacka i 110 kräver lite koncentration för att inte flyga långt åta skogen.

Väl vid badplatsen så gick Tose i ganska snabbt. Han ville inte riktigt gå ut så långt men försökte mana på honom så gott det gick utan att bli sur. Han småreste sig när jag bad honom backa så då blev jag lite sur, men bara just då. Annars var jag väldigt lugn så det var bra.
Jag tror alla fyra hästar var ute och simmade efter stund. Alla utan Tose som stod kvar där med vatten vid maghöjd. Haha! Men jag är ändå stolt över honom. Vi red en bit på stranden där de va ganska djupt och travade fram och tillbaka. Det var riktigt härligt :D.

Jag blev lite förmycket ibland eftersom alla ville komma längre ut och då påverkades jag av dem. Men Tose sa till mig att ta det lugnt och andas lite genom att vända in huvudet och nosa mig på benet. Då försökte jag rakställa honom men det ville han inte så då slog tanken mig, istället stod vi bara stilla. Väntade ut honom och gick ett steg osv. Men sen stod vi stilla mycket också, mös och kliade.

Självklart skulle Tose rulla sig så han la sig med mig på ryggen. Duktigt faktiskt att han tog lite hänsyn till att jag faktikst satt på ryggen och inte rullade runt som han brukar ;). Sen la han sig när jag hoppat av och så hoppade jag upp. Mycket smidigt ;). Tose blev dock inte nöjd eftersom han knappt rullade sig så mycket, så han försökte smita när jag skulle ner i vattnet igen.

Hemvägen gick hej vilt den också. Han var sjuuukt stark och stack en gång så jag knappt fick stopp på honom. Mina armar blir som spagetti och tårarna rinner av lufttrycket x). Men det var jättehärligt. Inte galopperat så snabbt bredvid någon på jättelänge. (Jag ♥ fart)

Nästa gång vi ska bada tror jag han kommer släppa efter ännu mer och våga gå lite längre ut. Han var väldigt osäker och sanden var väldigt sunkig. Men jag var inte rädd alls (för vattnet) :D.
Härligaste eftermiddagen/kvällen på länge :D.
Bilder som Agnes tagit. Kolla in hennes blogg --> http://agnessan.blogg.se/

Kommentarer
Postat av: fia

Åhh jag vill också bada :O :D

2012-05-27 @ 10:09:10
URL: http://sofialindeberg.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Webadress:

Kommentar:

Trackback